Branża deweloperska jest nudna? 1 285 667 osób śledzi fan page dewelopera nieruchomości Lennar, a Facebook Page biura nieruchomości Zillar obserwuje 2 470 494 osób. Każdy post to średnio setki polubień. Jak działać w mediach społecznościowych, by intrygować, informować, a wreszcie… sprzedawać?
Social media w branży nieruchomości
Social-media w branży nieruchomości dają niespotykane wcześniej perspektywy. Dawniej potencjalny nabywca musiał wykonać aktywny, często żmudny wysiłek: zamówić katalog, zadzwonić lub osobiście odwiedzić osiedle. Dziś uwagę klientów można przykuć każdego dnia – wystarczy wybrać właściwą strategię. Ta powinna zależeć od platformy.
Aktywność w branży nieruchomości na Facebooku
Niektórzy uważają, że rzetelne prowadzenie fan page dewelopera nieruchomości nie ma sensu. Większości deweloperów zależy na sprzedaniu kilkudziesięciu czy kilkuset mieszkań, więc po co inwestować w reklamy dla milionów? W rzeczywistości jest odwrotnie: na Facebooku treści można kierować do ściśle wyselekcjonowanej grupy osób, które na przykład:
- są w grupach lokalnych związanych z kupnem domu (np. Miasteczko Wilanów sprzedaż i wynajem mieszkań)
- „polubiły” już fanpage o podobnej tematyce (np. MieszkaniaWilanów)
- innymi kanałami kontaktowały się z deweloperem (np. poprzez e-mail, dni otwarte, telefonicznie)
- można też wejść głębiej w ustawienia platformy i szukać potencjalnych kupujących, którzy są w określonym wieku, mieszkają w określonym miejscu i mają konkretny status majątkowy (np. młode, dobrze sytuowane małżeństwa, które na razie tylko wynajmują mieszkanie w Wilanowie i okolicach).
Nie musisz tego wszystkiego robić sam. W I AM FOR DEVELOPER zajmujemy się budowaniem fan page deweloperów nieruchomości wykorzystując najnowsze narzędzia oraz sprawdzone metody pozyskiwania fanów.
Jak prowadzić fan page dewelopera na Instagramie?
Dziś mało kto kupuje już magazyny wnętrzarskie. Ich rolę przejął Instagram. Wiele osób z social-mediów czerpie inspiracje. Prowadzenie fan page inwestycji deweloperskiej to w tym kontekście bardzo wdzięczny temat. Pozwala podpowiedzieć klientom gotowe treści lifestylowe, takie jak:
- zdjęcia inspirujących wnętrz;
- filmy pokazujące piękno okolicy,
- posty typu „how to”: jak się przeprowadzić, jak znaleźć mieszkanie, jak urządzić…
- treści wizerunkowe, które informują, dlaczego ta, a nie inna inwestycja deweloperska jest warta odwiedzenia.
Biura nieruchomości często w oparciu o social-media tworzą eventy, które świetnie nadają się później jako kolejny content na fan page. Dni otwarte, oprowadzanie z przewodnikiem czy konsultacje społeczne wokół budowy inwestycji deweloperskiej to idealne preteksty, by zebrać coraz bardziej lojalną grupę fanów.
Inne platformy
Zarówno Twitter, Tiktok, jak i LinkedIn mają swoje zasługi dla sprzedaży w branży nieruchomości. Dołącza do nich Youtube, szczególnie po wprowadzeniu Google Analytics 4, które pozwala śledzić aktywność użytkownika również na tej platformie. Czy trzeba być we wszystkich mediach społecznościowych? Nie. Ważne, by stworzyć własny miks, który działa i przyciąga odpowiednich klientów.
Jakie są korzyści fan page dla dewelopera?
Gdy myślimy o odwiedzinach w zakładzie czy restauracji, sprawdzamy najpierw fan page w mediach społecznościowych. Zniechęcamy się, jeśli ostatnie posty pochodzą sprzed lat. Ten sam mechanizm działa w branży nieruchomości.
Zarówno osoby, które jeszcze nawet nie myślą o kupnie konkretnego mieszkania, jak i ci, którzy już są blisko podjęcia ostatecznej decyzji, chcą wiedzieć, jak (i czy) postępują prace na Twojej budowie. Fan page dewelopera pozwala na dostarczenie takich informacji. Jednocześnie dzięki bieżącej komunikacji z użytkownikami wytypujesz najbardziej aktywne osoby, do których później łatwo trafisz z reklamą i ofertą.
Jak prawidłowo prowadzić fan page dewelopera nieruchomości – checklista
Temat jest szeroki i nie sposób go oczywiście wyczerpać w jednym artykule. Poniżej podajemy przepis, który ułatwi wystartowanie i zgromadzenie pierwszych zaangażowanych fanów na fanpage dewelopera. O czym warto pamiętać?
- Wybierz dobrą nazwę inwestycji i uzupełnij wszystkie pola: telefon, adres, miejsce na mapie i krótki opis. Klientów naprawdę interesuje, gdzie mieści się inwestycja i jak odbywa się sprzedaż.
- Uzupełnij stronę internetową i social-media, tak by fan page dewelopera nieruchomości do nich prowadził.
- Roześlij zaproszenia do obecnych i potencjalnych klientów. Sam fan page też możesz wypromować za pomocą Facebooka: reklamy czy treści w grupach. Jeśli masz już osiedle, załóż grupę mieszkańców tego osiedla, promującą przy okazji fan page. Prostym sposobem na zdobycie pierwszych sympatyków, a nawet oznaczeń i zaangażowania, jest powiadomienie o fan page’u współpracowników: inżynierów, architektów, kontrahentów. Z pewnością chętnie wymienią się kontaktami on-line, budując jednocześnie wiarygodność Twojej firmy.
- Zacznij tworzyć angażujące posty i daj sobie kilka tygodni na to, by zapełnić fan page treściami. Oznaczaj architektów, inżynierów czy podwykonawców, z którymi współpracujesz, a ci chętnie przekażą Twoje treści dalej.
- Za pomocą narzędzi analitycznych sprawdź, który post wywołał największe poruszenie – niech to będzie Twoja pierwsza reklama na Facebooku, wyemitowana do odpowiedniej grupy docelowej.
- Fanów możesz zdobywać również odpowiadając na pytania w odpowiednich grupach.
- Jako treści możesz używać: opinii klientów (np. z maili, listów z podziękowaniem), zdjęć z budowy, video, planów architektonicznych, wywiadów, relacji z postępów prac, re-postów…
- Prowadź dialog z użytkownikami: odpowiadaj na komentarze i reaguj na sugestie czy pytania.
To podstawa, która pozwala stworzyć organicznie zaangażowaną społeczność.
Facebook Ads dla biura nieruchomości
Często mylnie interpretowanym tematem są reklamy na Facebooku, czyli Facebook Ads dla biura nieruchomości. Dawno odeszły już w zapomnienie czasy, gdy przypominały nudne billboardy czy plansze w gazecie. Bardzo często mają dziś formę reklamy natywnej, gdzie reklamą zostaje najbardziej viralowy, angażujący post.
Autor odpowiedzialny za prowadzenie fanpage’a ma wgląd w statystyki i wie, które treści się najlepiej „rozchodzą”.
Czasem opłaca się nawet stworzyć post, którego realizacja wymaga więcej pracy (np. video, webinar, zdjęcia z drona, wywiad). Taka treść wyróżni się na tle innych i zachęci użytkowników do „kliknięcia”, stając się ważnym elementem lejka sprzedażowego.
A czym jest taki lejek? To już temat na kolejny artykuł.