Landing page inwestycji deweloperskiej, czyli wizytówka, źródło informacji, narzędzie marketingowe, kanał komunikacji i sprzedaży w jednym.
Od wielu lat w sprzedaży popularne jest niezwykle trafne stwierdzenie – „Jeśli Twojego biznesu nie ma online, to nie istnieje”. Dotyczy ono wszystkich produktów i usług, które kierowane są do konsumentów, często nawet bardzo specyficznej ich grupy. Nie inaczej jest również w przypadku inwestycji deweloperskich, które jeśli nie zostaną zaprezentowane i odpowiednio promowane w tym największym medium świata, najprawdopodobniej nie zostaną dostrzeżone przez odpowiednią grupę nabywców, a tych którzy nawet dowiedzą się o danej inwestycji, będzie bardzo ciężko pozyskać i przeprowadzić przez ścieżkę sprzedaży. I nie chodzi tu tylko o posiadanie strony www dewelopera. Bardzo ważnym elementem w przypadku działań, dotyczących nowych nieruchomości, podejmowanych przez deweloperów w sieci jest landing page (LP) danej inwestycji. Czym jest LP-ek? Czy jest remedium na skuteczną sprzedaż nowych nieruchomości? Jaka jest jego rola i dlaczego jest aż tak ważnym elementem marketingowo-sprzedażowej układanki?
Czym jest landing page?
To nic innego jak strona docelowa – nazywana również „stroną lądowania”, stroną produktową, mikrostroną. To pierwsza miejsce, do którego trafia odwiedzający, który został „pozyskany” w wyniku działań informacyjnych, marketingowych lub sprzedażowych, podejmowanych przez firmę w sieci. Landing page może być samodzielną stroną, mikrostroną, ale również jednym z elementów większej witryny. Strona docelowa może być stworzona np. do przekazywania określonych informacji, w celu budowania bazy potencjalnych klientów lub też do sprzedaży produktów, usług, czy subskrypcji.
W przypadku inwestycji deweloperskich landing page to zwykle dedykowana strona internetowa poświęcona danej nieruchomości, zbudowana wokół jednego konkretnego celu konwersji. Niezależnie jednak od celu jej utworzenia – tego, czy ma ona pozyskać potencjalnych klientów, zbudować listę mailingową, czy umożliwić dokonanie rezerwacji, jest to najlepsze miejsce, by przekierować tam każdego, kto kliknie w reklamę, czyli wykaże zainteresowanie daną nieruchomością. Zwykle jest tworzona po to, by można było dopasować reklamę i generować określone konwersje za pomocą odpowiedniego wezwania do działania (czyli call to action – CTA).
Strona docelowa najczęściej jest oddzielona od reszty witryny i potencjalni klienci mogą uzyskać do niej dostęp tylko po kliknięciu reklamy lub linku zawartego w e-mailu. Często jednak, w zależności od budowy danej witryny, landing page może stanowić również część ogólnej strony www. Tworząc dedykowane strony docelowe dotyczące danej nieruchomości, dla określonych odbiorców, można przedstawić właściwy komunikat, właściwym osobom, we właściwym czasie i we właściwy sposób ukierunkować ich kolejne działania. Każdy bowiem, kto jest na nią kierowany wykonuje określoną aktywność potwierdzającą, że jest zainteresowany daną ofertą. Zatem jedyne co należy zrobić, to dać mu więcej tego, co otrzymał w ramach reklamy, właśnie za pomocą dedykowanej strony docelowej.
Dlaczego inwestycja deweloperska potrzebuje LP-eka?
Brak strony docelowej inwestycji deweloperskiej to świadoma utrata wielu korzyści.
Jej utworzenie, pod konkretną konwersję, może bowiem znacznie pomóc w:
- przyciągnięciu i zmaksymalizowaniu zainteresowania potencjalnych nabywców daną inwestycją – przykucie uwagi klientów zainteresowanych nabyciem określonego rodzaju nieruchomości;
- tworzeniu i rozwijaniu listy mailingowej, czyli generowaniu leadów, które ułatwią działania sprzedażowe, budowanie i pielęgnowanie relacji z potencjalnymi klientami oraz poznanie ich zachowań;
- prezentacji szczegółowych informacji oraz cech inwestycji – opisaniu i podkreśleniu konkretnych aspektów nieruchomości, które przemawiają do określonej grupy odbiorców i są odpowiedzią na ich pytania;
- prezentacji ofert specjalnych, często ograniczonych ilościowo lub czasowo.
Landing page to także możliwość dokładnego mierzenia wyników każdej realizowanej kampanii. Dedykowana strona internetowa z odpowiednio skonfigurowaną analityką, to źródło informacji o skuteczności działań, pochodzeniu ruchu, jak i określonej konwersji – dzięki czemu możliwa jest optymalizacja czy też koncentracja tylko na najbardziej skutecznych kanałach.
Must have strony docelowej inwestycji
Chociaż każda strona docelowa powinna być unikalna i dostosowana do kampanii, która ma przyciągać do niej ruch, istnieje kilka elementów wspólnych dla wszystkich skutecznych stron docelowych w branży deweloperskiej:
- Jedno wezwanie do działania, czyli call to action
Głównym elementem każdej strony docelowej jest wezwanie do działania. Każdy potencjalny klient musi bowiem wiedzieć co ma zrobić. Wezwanie do działania powinno zawsze wspierać jeden cel konwersji, zatem najbardziej istotne jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, co chce się osiągnąć za pomocą danej kampanii i wskazanie tego jednego celu poprzez zastosowane call to action.
- Efekty wizualne
W przypadku inwestycji deweloperskich chodzi o sprzedaż wizji, zatem konieczne jest zaprezentowanie nieruchomości w taki sposób, by przyciągnąć uwagę potencjalnych nabywców. Konieczne jest zatem użycie treści wizualnych, które w ciekawy sposób zaprezentują ofertę. Na stronie docelowej warto dołączyć jak najwięcej atrakcyjnych elementów – obrazów (takich jak profesjonalne zdjęcia nieruchomości, filmy, wizualizacje i wirtualne spacery), a nawet GIF-y (np. w celu zaprezentowania widoku panoramicznego lub podglądu technologii wykorzystanych przy budowie nieruchomości).
- Prosty język i korzyści
Użycie prostego i zrozumiałego języka do opisania inwestycji, pozwala nie tylko przedstawić w jasny sposób niezbędne informacje, ale często także buduje zaufanie potencjalnych klientów. Ma to kluczowe znaczenie przy dostarczaniu szczegółów, takich jak koszt, lokalizacja i powierzchnia czy wykorzystane technologie.
- Dowód społeczny
Umieszczanie na stronie docelowej recenzji i referencji klientów to najlepszy sposób na podkreślenie reputacji, prestiżu oraz budowanie wiarygodności (o ile te recenzje są prawdziwe). Warto zatem pomyśleć o ich bieżącym pozyskiwaniu i umieszczaniu w miejscach, w których powinni odnaleźć je potencjalni nabywcy. Elementem budującym zaufanie i podkreślającym reputację dewelopera są również przyznane mu nagrody i wyróżnienia, o których również warto poinformować na LP-eku.
Strona docelowa inwestycji deweloperskiej to jeden z głównych elementów marketingowo-sprzedażowej układanki. Bez niej ciężko jest w pełni zaprezentować ofertę, pokazać daną inwestycję, opowiedzieć o niej i umożliwić kontakt lub nawet jej ewentualną rezerwację czy sprzedaż w internecie, czyli w miejscu, do którego ma obecnie dostęp większość konsumentów. Mówiąc krótko brak landing page-a inwestycji deweloperskiej to tak duża „dziura” w lejku sprzedażowym nieruchomości, że niemal każdy wpadający w niego potencjalny nabywca znika, często nawet niezauważony.
Bezpłatna konsultacja