Reklama w Google Ads a sprzedaż nieruchomości – o czym warto pamiętać?

Co to jest Google Ads?

Google Ads (w latach 2000-2018 znane jako Google AdWords) to internetowe narzędzie reklamowe stworzone przez firmę Google, które jest wykorzystywane do promowania produktów i usług w ramach wyników wyszukiwania Google, w serwisie YouTube i na wielu innych stronach. Z reklamy w Google Ads z powodzeniem korzysta cała branża nieruchomości. Pozwala ona bowiem na osiągnięcie istotnych dla deweloperów celów marketingowych, takich jak zwiększenie liczby wizyt na witrynach internetowych inwestycji (często też w stacjonarnym biurze sprzedaży) czy wypełnionych przez potencjalnych klientów formularzy kontaktowych, co z kolei znacznie ułatwia pracę sprzedawcom. Reklamodawca określa obszar geograficzny, w którym chce wyświetlać swoją reklamę. Może to być najbliższa okolica inwestycji deweloperskiej lub biura sprzedaży, miasto lub województwo, w której jest zlokalizowana, jak również cały kraj. Połączenie oferowanych przez to narzędzie możliwości z właściwym formatem reklamy i dopasowanie do niego treści komunikatu marketingowego sprawia, że reklama w Google Ads trafia do wybranej przez inwestora grupy docelowej. 

Rodzaje reklamy w Google Ads

Google oferuje wiele rodzajów kampanii, odpowiednich dla różnych strategii marketingowych poszczególnych marek. Do najbardziej popularnych należą kampanie w sieci wyszukiwania. Te proste reklamy tekstowe, wyświetlające się na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania, umożliwiają dotarcie do klientów, którzy aktywnie poszukują w Internecie konkretnej oferty sprzedaży lokali w inwestycji deweloperskiej o podobnych do reklamowanych cechach, takich jak: lokalizacja, standard wykonania czy użyte do budowy technologie.

Reklama w Google Ads (Search) dla dewelopera Albero Invest

Drugim, chętnie wykorzystywanym w branży typem są kampanie w sieci reklamowej, tzw. reklamy „displayowe”. Reklamy w formie atrakcyjnych wizualnie grafik, które wyświetlają się potencjalnym klientom podczas korzystania z innych witryn i aplikacji, a także z szeregu usług należących do Google, takich jak np. serwis YouTube. Kampanie w sieci reklamowej korzystające z danych dotyczących danego podmiotu, pozwalają na segmentację odbiorców i dotarcie z treścią do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili jego stronę. Kolejnym, ważnym w promocji inwestycji deweloperskich typem kampanii są reklamy wideo, które służą do wyświetlania krótkich (zazwyczaj trwających od 6 do 15 sekund) filmów reklamowych na YouTube czy innych serwisach. Ich przygotowanie wymaga najwięcej czasu i środków, ale zdecydowanie najlepiej prezentują one firmę i unikalne cechy jej oferty, przez co mają szerokie i skuteczne zastosowanie we wsparciu sprzedaży nieruchomości. 

Zobacz przykład reklamy w Google Display Network poniżej:

Reklama w Google Ads (Display) dla dewelopera Real Invest

Ile kosztuje reklama w Google Ads?

Kampanie Google Ads działają w czterech modelach reklamowych: CPC lub PPC (płatność za kliknięcie), CPM koszt za wyświetlenia (płatność uzależniona od liczby wyświetleń reklamy), CPV (koszt za obejrzenie) oraz koszt zaangażowania (płatność uzależniona od wykonania przez użytkownika określonego działania). W każdym z modeli reklamodawca płacisz za wyniki, czyli tylko wtedy, gdy użytkownik wejdzie w określoną interakcję z jego reklamą. Koszty ponoszone na kampanie przy użyciu Google Ads zależą od indywidualnych możliwości firmy i ustawień budżetu. Narzędzie umożliwia reklamodawcom ustalenie miesięcznego limitu wydatków, który nie może zostać przekroczony. Budżet w dowolnym momencie może zostać jednak wstrzymany lub dopasowany do zmieniających się potrzeb. Dzięki raportom i statystykom można śledzić skuteczność kampanii reklamowych i optymalizować podejmowane działania. Nie ma wymogu minimalnych wydatków czy określonego czasu obowiązywania umowy, z promowania oferty w Google Ads można zrezygnować w każdej chwili. Budżet zależy od branży, znajomości danej marki i firmy przez klientów oraz samej oferty. Zazwyczaj oscyluje od 2 000zł do nawet 10 000zł miesięcznie w przypadku branży nieruchomości.

Samo założenie konta w Google Ads jest całkowicie bezpłatne. Warto jednak powierzyć prowadzenie kampanii reklamowej wyspecjalizowanej agencji marketingowej, która nie tylko zna zaawansowane narzędzia oferowane przez Google, stale śledzi wprowadzane zmiany, poznała już wiele praktycznych trików, które ułatwiają optymalizację kampanii, ale przede wszystkim posiada wiedzę dotyczącą prowadzenia działań reklamowych dla danej branży. Takie podejście bowiem pozwala na uzyskanie maksymalnego zwrotu z inwestycji w daną kampanię. 

W jaki sposób Google ustala koszt reklamy w Google Ads? 

Najbardziej powszechny – koszt kliknięcia w reklamę – zależy od cen wylicytowanych przez reklamodawców na aukcjach słów kluczowych. To tam określają oni maksymalną stawkę, którą są skłonni zapłacić za wysokie pozycjonowanie swojej oferty w wynikach sponsorowanych. Oznacza to, że im większa konkurencja w danej branży, tym niestety wyższe będą ceny. Pamiętać należy jednak również, że liczy się także średnia miesięczna liczba wyszukiwań dla wybranego słowa lub frazy. Praktycznym narzędziem w projektowaniu budżetu kampanii jest udostępniany przez Google Planer słów kluczowych, który służy do weryfikowania, jak użytkownicy najczęściej formułują swoje pytania do wyszukiwarki oraz jak popularne i cenione przez konkurencję są słowa kluczowe i frazy, które można wykorzystać do opisu danej inwestycji deweloperskiej. Na przykład zapytanie „segmenty pod Warszawą”, którego szacowana przez Google średnia miesięczna liczba wyszukiwań to 100-1 tys., wyceniane jest na kwotę 2,01-4,05 zł za kliknięcie. Dla porównania dziesięciokrotnie rzadziej wyszukiwane „mieszkanie na Mazurach” (szacowana liczba miesięcznych wyszukiwań to 10-100) Google wycenia na 0,07-1,42 zł. Tymczasem kliknięcie w reklamę nakierowaną na „luksusowe apartamenty Kraków”, przy tej samej szacowanej liczbie wyświetleń (10-100), będzie kosztować reklamodawcę aż 1,15-4,42 zł, gdyż tak wysoko licytują deweloperzy działający na krakowskim rynku nieruchomości luksusowych. 

Reklama inwestycji w Google Ads – o czym warto pamiętać?

Przede wszystkim warto dobrze zastanowić się nad tym, jakie potrzeby mogą mieć potencjalni klienci, czego szukają w sieci i które unikalne cechy inwestycji deweloperskiej będą decydujące dla ich wyborów? Jeśli grupą docelową są osoby poszukujące nieruchomości luksusowych, to w kampanii reklamowej Google Ads nie powinno zabraknąć informacji o prestiżowej lokalizacji czy oryginalnym projekcie architektonicznym lub też unikalnych rozwiązaniach.

Warto podkreślić wartości, które wyróżniają firmę na tle konkurencji, ale przede wszystkim są ważne dla wybranych odbiorców. Cały przekaz marketingowy (w formie tekstowej, graficznej czy wideo) musi być spójny i „szyty na miarę” danej grupy docelowej. Należ pamiętać, że reklamy Google Ads są stosunkowo krótkie. Dlatego też trzeba starannie wybierać słowa kluczowe i zadbać o to, by reklama przenosiła klientów do strony docelowej, która zawiera dokładnie to, czego poszukiwali. Jeśli w ofercie znajdują się lokale różnego typu (mieszkalne i usługowe), a także kompleksowe wykończenie wnętrz, to dobrym rozwiązaniem będzie stworzenie grup reklam i osobnych treści dla każdej z nich, by każdy obszar oferty ostał zagospodarowany. 

Istotne jest, by reklama w Google Ads potrafiła zachęcić klientów do wykonania określonej czynności (CTA), na przykład wizyty na stronie internetowej inwestycji. Z tego względu w kampaniach reklamowych powszechnie wykorzystuje się tak zwane „wezwania do działania”, odpowiadające ustalonym celom marketingowym. Sugerują one użytkownikom, co dokładnie powinni zrobić po wyświetleniu danego komunikatu. Jeśli deweloperowi zależy na pozyskaniu danych kontaktowych osób zainteresowanych konkretną ofertą nieruchomości, warto użyć w reklamie zwrotów „Skontaktuj się z nami” lub „Umów się na spotkanie” i pokierować odbiorców do formularza kontaktowego. Kampanie reklamowe mogą koncentrować się na ofercie ograniczonej w czasie. W takim wypadku w treści komunikatu powinno znaleźć się ponaglenie, które wskazuje na potrzebę podjęcia szybkiego działania. Takimi zwrotami są na przykład „Do końca maja” lub „Tylko teraz”.  

Jak wygląda reklama w Google Ads? Przykłady realizacji

Jako agencja specjalizująca się w kompleksowej obsłudze marketingowej przedsięwzięć deweloperskich przeprowadziliśmy wiele kampanii reklamowych, które skutecznie wspierały budowanie świadomości marki i efektywną sprzedaż nieruchomości. W naszym portfolio znajdują się kampanie Google Ads, które stworzyliśmy dla prestiżowych inwestycji mieszkaniowych zrealizowanych przez Albero Invest (m.in. zlokalizowanych w Warszawie Modern House, Twórcza Home i Wawer Park), TJM Development (Marina Ostróda nad jeziorem Drwęckim na Mazurach) i UBM Development Polska (Noble Residence na Starym Mieście w Krakowie).  

Zobacz przykładowe realizacje kampanii Google Ads

Google Display Network:

Reklama w Google Ads (Display) dla dewelopera Real Invest

Google Search:

Reklama w Google Ads (Search) dla dewelopera Real Invest

Zaufali nam

Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam

Dowiedz się jak zwiększamy wartość inwestycji deweloperskich oraz generujemy wysokiej jakości leady sprzedażowe

Bezpłatna konsultacja
Kontakt