Co to jest wizualizacja 3D?
Wizualizacje 3D nieruchomości to fotorealistyczne odwzorowanie przestrzeni w trójwymiarze, uwzględniające nawet najdrobniejsze detale, takie jak np. sposób załamywania się światła i cienia na danej powierzchniach. Graficy komputerowi, którzy specjalizują się w wizualizacjach 3D, wykorzystują w swojej pracy profesjonalne, dedykowane narzędzia, które dają im niemal nieograniczone możliwości projektowania i edytowania obiektów i ich grup, w tym zmiany ich barwy czy faktury. Firmy z branży deweloperskiej chętnie wykorzystują wizualizacje architektoniczne do promocji i sprzedaży nowych inwestycji, zanim ich budowa zostanie ukończona. Pozwalają one bowiem na zaprezentowanie potencjalnym klientom, jak będzie wyglądało osiedle i jego bliska okolica z lotu ptaka, jakie technologie i materiały wykończeniowe zostaną wykorzystane do jego realizacji, a nawet jak mogą wyglądać sugerowane aranżacje wnętrza oferowanego lokalu mieszkalnego lub usługowego.
Zalety wizualizacji 3D mieszkań
Wizualizacje 3D mieszkań pełnią rolę wirtualnych mieszkań pokazowych, umożliwiając deweloperom atrakcyjną prezentację wybranego lokalu i jego wyjątkowych walorów (dwupoziomowej kondygnacji, drewnianej stolarki okiennej, dużego ogrodu lub tarasu z widokiem na miasto). Doskonale dopełniają ofertę sprzedaży inwestycji, przedstawiając nieruchomość jako funkcjonalną i estetyczną przestrzeń. Są szczególnie istotne dla inwestorów koncentrujących się na klientach segmentu premium, których niełatwo przekonać do zakupu mieszkania operując wyłącznie na banalnym i pozbawionym wyrazu rzucie architektonicznym. Stanowią one również nadzwyczajnie skuteczny materiał reklamowy, a jego wykorzystanie w mediach tradycyjnych i elektronicznych to kluczowy element działań marketingowych wielu deweloperów.
Klienci, którzy rozważają nabycie nieruchomości na wczesnym etapie realizacji inwestycji, za sprawą wizualizacji 3D poznają potencjał aranżacyjny wybranego mieszkania. Mogą dowiedzieć się z nich, jak najlepiej wykorzystać powierzchnię i układ pomieszczeń oraz jak wyglądałoby w pełni wykończone wnętrze, wyposażone i udekorowane zgodnie z aktualnymi trendami lub nawet ich indywidualnymi preferencjami. Dzięki temu nie muszą polegać wyłącznie na własnej wyobraźni. Wizualizacje czynią z wizyty na stronie internetowej inwestycji (lub w stacjonarnym biurze sprzedaży) inspirujące doświadczenie, ułatwiając zarówno podjęcie decyzji o zakupie, jak i późniejszą współpracę z projektantem wnętrz.
Elementy niezbędne wizualizacji 3D dla dewelopera
O czym należy pamiętać, projektując wizualizacje 3D dla inwestycji budowlanych? Głównym założeniem dewelopera i jego strategii komunikacji marketingowej, jest dotarcie do określonej grupy docelowej. Dlatego też wizualizacje 3D powinny obrazować to, czego w nieruchomości poszukują potencjalni klienci. Ekskluzywne, prestiżowe inwestycje powinny reklamować wyjątkowe rozwiązania architektoniczne (zachwycające bryły budynków, fasady wykonane z naturalnego kamienia, panoramiczne okna czy starannie zaprojektowaną zieleń na terenie osiedla), jak również luksusowe wnętrza oddające status przyszłych właścicieli (najwyższej jakości materiały wykończeniowe, designerskie meble i dodatki).
Jeżeli deweloper kieruje swoją ofertę do rodzin z dziećmi, wśród wizualizacji powinien znaleźć się pokój dziecięcy i plac zabaw w części wspólnej osiedla. Dla ludzi biznesu bardziej atrakcyjna będzie z pewnością wizualizacja przedstawiająca wygodny gabinet, okazały taras, na którym właśnie odbywa się spotkanie towarzyskie czy elegancka recepcja z usługami concierge. Inwestor, którego oferta jest bogata pod względem powierzchni i układów lokali, powinien zaprezentować wizualizacje wnętrz mieszkań o różnych parametrach i atutach, by trafić do możliwie najszerszego grona potencjalnych klientów.
Integralną częścią oferty sprzedaży nieruchomości powinna być wizualizacja architektoniczna osiedla, jego układu zabudowy i najbliższego otoczenia. To w niej można wyeksponować doskonałą lokalizację (w pobliżu terenów zielonych lub w samym sercu miasta) i praktyczne zagospodarowanie przestrzeni. Wizualizacja osiedla pokazuje, jakie udogodnienia do wyłącznej dyspozycji mieszkańców znajdują się na terenie inwestycji. Może to być imponujący ogród ze strefą rekreacyjną, SPA z basenem, siłownia czy dodatkowy parking naziemny. Do popularnych wizualizacji 3D należy także widok nieruchomości z perspektywy mieszkańca, na którym widać bryłę budynków, wykończenie elewacji oraz usytuowanie balkonów, tarasów i ogrodów.
W materiałach marketingowych często wykorzystuje się widok osiedla o różnych porach dnia, szczególnie jeśli jego ozdobą jest klimatyczna instalacja świetlna.
Przykłady wizualizacji 3D nieruchomości
Specjalizujemy się w kompleksowej obsłudze marketingowej firm z branży deweloperskiej, a wśród naszych realizacji znaleźć można wiele wyjątkowych projektów wizualizacji 3D stworzonych na potrzeby promocji (w mediach tradycyjnych i elektronicznych) i wsparcia sprzedaży nowo powstających przedsięwzięć budowlanych. Są to zarówno wizualizacje architektoniczne osiedli, jak i wybranych przez inwestora wnętrz. W naszym portfolio znajdują się grafiki 3D zaprojektowane dla prestiżowych apartamentowców i willi, jak Wawer Park i Rumiana House II w Warszawie, Lipova Living w Konstancinie-Jeziornej czy Cisova Park w Stanowicach koło Wrocławia.
Chcesz, by Twoja inwestycja została przedstawiona w atrakcyjny sposób, dzięki czemu zwiększysz poziom sprzedaży? Napisz do nas na adres kontakt@iamfordeveloper.pl. W I AM FOR DEVELOPER tworzymy strony internetowe dla deweloperów, wizualizacje 3D nieruchomości, kampanie reklamowe oraz zajmujemy się wsparciem biura sprzedaży.